top of page

אימון אישי מהו?

מתי אימון אישי?

לכל אדם בכל שלב בחייו יש צורך בהתפתחות אישית , בהצלחה ובהתקדמות בחלקים השונים של חייו : בחלק האישי ,המקצועי או בשניהם ביחד. לעיתים קרובות האדם חש כי פועל נכון אך לא מגיע לתוצאה הרצויה , לעיתים מגיע לתוצאה הרצויה אך לא מרגיש מסופק ולעיתים לא יודע כיצד להגיע למטרה. תופעות אלו עשויות ליצור חוסר שביעות רצון, תסכול , בלבלול, השלכה כלפי הסביבה, חוסר הצלחה בחיים האישים והמקצועיים.

הגורמים לכל התופעות שציינתי הם הרגשות, רגשות, אמונות ותפיסות מגבילות שלעיתים קרובות אנו לא מודעים אליהם והן המונעות מאתנו לממש את הפוטנציאל, אמונות אלו לעיתים משתמשות אותנו כתירוצים לחוסר שביעות רצוננו. בנוסף, אצל רובנו ישנם הרגלים שאנו לא מודעים להם שמקבעים אותנו להתנהגות מסוימת שאינה מקדמת ואף מעכבת. הסביבה שבה אנו חיים / עובדים משפיעה עלינו ועל הדרך בה אנו פועלים , התרבות, החינוך ועוד....


תהליך האימון (מה עושים באימון)

בתהליך האימוני האדם רוכש אוסף של כלים ,ידע, מיומנויות וטכניקות לקיום חיים מלאים ולשביעות רצון מרבית במהלך האימון ואף שנים לאחר סיום התהליך.

תהליך האימון הינו מובנה ומתחלק ל 2 :

החלק ההווייתי – למצוא את השלם שבך – בחלק זה המתאמן פוגש את עצמו ולומד להכיר את עצמו ברמה עמוקה . בתהליך זה האדם מזהה את נקודות החוזק והחולשה שלו הבאים לידי ביטוי ביכולותיו , מיומנויות, חוזקות, תכונות ורגישות . האדם מסגל בחיי היום יום את השימוש בנקודות החוזק שזיהה ולומד להתמודד עם נקודות החולשה בדרך אפקטיבית ומקדמת . כמו כן מזהים אמונות מעכבות וממירים אותן באמונות מקדמות באמצעות טכניקות שונות. המתאמן לומד להשתמש בראיה רחבה ואף ב"ראיית על" את עצמו ואת הסיטואציות בחייו וכך מקדם את חייו ( "אתה לא יכול לראות את התמונה כשאתה בתוך המסגרת "– לס בראון). זיהוי הערכים / העוגנים – אלו אבני הדרך של האדם, עקרונות שמייצגים את האדם ועל פיהן הוא פועל. לכל אדם ערכים אישיים , אדם המממש את ערכיו חי חיים מלאים מספקים ובשביעות רצון גבוה. (לדוגמא ערך החופש: האדם שאחד מערכיו הינו חופש ירגיש חיים מלאים כאשר החופש יבוא לידי ביטוי ברוב פלחי חייו , הגדרת החופש שונה בן אדם לאדם. המתאמן יגדיר את החופש ויסגל לעצמו את את החופש לפי הגדרתו בכל פלחי חייו.)

בניית חזון – בנית עתיד מטבי - בשלב זה בונים תמונה ברורה ומפורטת ככל האפשר של העתיד המיטבי הרצוי של האדם המבוסס על השאיפות , חלומות ומטרות שלו. בניית החזון מאפשר לפעול למען המטרות מתוך הבנת הדרך להשגתם.

החלק המעשי / הפרקטי - שלב זה מבוסס על השלב הקודם ההווייתי בשלב זה מוציאים לפועל את מטרת האימון , בונים תוכנית פעולה מפורטת עד השגת המטרה , ניהול זמן , גיוס נקודות החוזק הספסטיות להשגת המטרה. לווי ביצוע . סיכום כל התהליך.

תהליך האימון הינו תהליך קצר כ- 10-14 פגישות בני 60-50 דקות.


מה נדרש להצלחת האימון?

בראש ובראשונה מוטיבציה מושכת כלומר רצון אמיתי לשינוי, מטרה ממשית שהנך רוצה להשיג בפן ההווייתי או החומרי.

בנוסף כדי להצליח בתהליך נדרשת מחויבות לתהליך שהינה פגישה אחת לשבוע ומשימות בית שהנך מתבקש לבצע להצלחת התהליך.


תפקיד המאמן:

המאמן אינו יועץ ואינו מטפל. תפקידו ללוות את המתאמן ולהנחות את התהליך. לעזור למתאמן למצוא את היכולות , חוזקות וכישורים שלו ולסייע בידו להשתמש בהם. זיהוי הגורמים המעכבים בהשגת המטרה והמרתן או שחרורם וכן לצייד את המתאמנים בארגז כלים להשגת המטרה הספציפית ולחיים בכלל . התהליך מתבצע באמצעות שיח מעולמו של המתאמן, תשאול עומק, וטכניקות מעולם האימון .


תוצאה

אדם שעבר תהליך אימוני יהיה בעל תשתית איתנה להשיג את כל שיחפוץ , יהיו לו יכולות להתמודד אם כל מה שיפגוש בדרך, יכולות ההתמודדות יהיו אפקטיביות עבורו ועברו סובביו , פתרון בעיות קלה יותר ובדרכי נעם. יחוש מסופק ופנוי ליעד הבא .





19 צפיות
bottom of page